رئیس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران الزامی است  

9:45 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۷۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران الزامی است  
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران گفت: باید در ادارات دولتی و خصوصی حقوق ایثارگران ایفا شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در همایش حقوق شهروندی ایثارگران استان کرمان اظهار کرد: اینکه ایثارگران به دلیل مناعت طبع خود، حقوق خویش را پیگیری نمی‌کنند، دلیل نمی‌شود که مدیران وظایف قانونی خود در قبال این افراد را انجام ندهند.

وی بر بهره گیری از فرصت‌های باقی مانده ماه مبارک رمضان تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات موجود در اجرای قوانین و مقررات در کشور باید پیگیری شود و این موارد جزو حقوق شهروندی ایثارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضاییه مسئول نظارت و اجرای حقوق شهروندی در جامعه است، تاکید کرد:امروز یک قانون جامع و کامل در حوزه حقوق شهروندی داریم و هیاتی در قوه قضاییه بر اجرای حقوق شهروندی در حوزه‌های مختلف نظارت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: در کشور در مقام قانونگذاری مشکلی نداریم و قوانین خوبی تدوین و ابلاغ می‌شود و در حوزه اجرا نیاز به بازنگری وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که موضوع حقوق شهروندی در برخی کشور‌ها به ابزار سیاسی در دست قدرت‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این افتخار وجود دارد که نظارت بر حقوق شهروندی بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده و شاید در بخش‌هایی قبای مدیرانی را می‌گیرد که شاید در حوزه حقوق شهروندی قصور و کوتاهی‌هایی داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:ایثارگران هیچ حق و حقوقی برای خود نمی‌خواهند و هر چه داشته اند را برای این نظام هزینه کرده اند و هیچ زمانی دنبال مطالبه گری نبوده اند، اما وقتی مواردی در قانون پیش بینی شده است، باید به اجرای آن توجه لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم برخورد با مدیران متخلف در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران عنوان کرد: باید در ادارات دولتی و خصوصی حقوق ایثارگران ایفا شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر رعایت حقوق شهروندی ایثارگران تاکید کرد و افزود: امیدواریم با انعکاس مطالب وضعیت خدمات رسانی به ایثارگران انجام شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز با اشاره به موارد مطرح شده در بخشنامه‌های مربوط به ایثارگران گفت: برخی امور مانند ترویج فرهنگ ایثارگری نیاز به پول ندارد و، اما برخی امور نیز قطعا نیاز به پشتیبانی‌های مالی دارد.

محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه ایثارگران هیچ انتظاری ندارند و خود را مدیون نظام می‌دانند، تاکید کرد: در قانون حقوق و امتیازاتی برای ایثارگران پیش بینی شده است و مسوولان امور ایثارگران هر سازمان باید پیگیر اجرای این قوانین باشند.

وی عنوان کرد: مسوولان امور ایثارگران باید به قانون و حقوق مربوط به ایثارگران تسلط کافی داشته باشند و آن‌ها را پیگیری کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید تضاد‌های موجود در حوزه خدمات دهی به ایثارگران برطرف گردد، ادامه داد: ارتباط با تشکل‌های مردمی ایثارگران، اجرای پیش بینی‌های قانونی به منظور خدمات رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات دولتی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *